понеділок, 19 квітня 2021 р.

Як навчитися спілкуватися з людьми: 9 порад від Дейла Карнегі

 Американський педагог і психолог Дейл Карнегі розробив власну теорію безконфліктного спілкування. Завдяки його порадам ви навчитеся спілкуватися з людьми, налагодите атмосферу в компанії та родині.

Засновник концепції безконфліктного спілкування Дейл Карнегі дотримувався думки, що «у світі немає поганих людей». Тому був  переконаний: контакт знайти можна з кожним.

«Усі ідеї, якими я захоплююся, не мої. Я взяв їх у Сократа. Я підслухав у Честерфільда. І підглянув у Ісуса. Їх я записав у книгу. Якщо вам не подобаються ці правила, які б ви використовували?»

Якщо ви не знаєте, як правильно спілкуватися з оточуючими, ці декілька порад для вас:

1. Умійте слухати співрозмовника.

Будьте впевнені, криками та емоційними жестами ви ніколи не зможете переконати співрозмовника у своїй правоті. Така поведінка лише посилить прірву непорозуміння між вами. Навіть якщо ви не маєте наміру відмовлятися від своїх цілей та спробувати змінити точку зору людини, краще попередньо вислухати її та зрозуміти аргументи.

2. Постарайтеся зацікавитися тим, що говорить співрозмовник.

Ваш співрозмовник завжди чекатиме щирого інтересу до обговорюваної теми, тому спробуйте виявити свою зацікавленість. Поставте уточнювальні питання, дайте людині виговоритися. Хочете домінувати? Робіть це філігранно. Змінюйте напрямок бесіди на свою користь, але дуже плавно, продовжуючи з цікавістю ставитися до розповіді співрозмовника.

 

 

                                                     3. Не поспішайте критикувати.

Давайте будемо відверті – нікому не подобається критика на свою адресу. Якщо ви зацікавлені зберегти гарні відносини зі співрозмовником, не намагайтеся нав'язати свою думку. Спробуйте акцентувати увагу на моментах, у яких ваша точка зору збігається з опонентом. Поставте співрозмовнику такі запитання, відповідь на які буде позитивною. Це  допоможе налагодити контакт. Якщо у вас немає вибору й критики не уникнути, зробіть це м'яко, можливо, навіть з сарказмом, щоб знизити напругу.

 4. Не переводьте діалог у суперечку.

Якщо під час бесіди між вами та вашим опонентом виникли непорозуміння – не варто розпочинати гарячу суперечку або йти в напад. Краще згадайте про те, що люди часто мають розбіжні думки, і це абсолютно нормально. Проаналізуйте ваш діалог і з'ясуйте природу непорозумінь, а потім приведіть потрібні аргументи для  врегулювання конфлікту

5. Примусьте опонента думати, ніби він сам захотів діяти.


Це досить складний прийом, який потребує навичок красномовства та психології, але в більшості випадків він спрацьовує. Погрозами та грубістю ви навряд чи досягнете успіху, краще спробуйте переконати людину, ніби вона сама прийшла до потрібного вам висновку.

6. Поставте себе на місце опонента.

Ідеальний спосіб для того, щоб зрозуміти співрозмовника. Якщо ви проаналізуєте, що ж відчуває ваш опонент під час діалогу, зможете вийти на абсолютно новий рівень спілкування.

7. Покажіть людині її цінність.

Ваша ціль – показати співрозмовникові важливість його ролі, розуміння того, що його висловлювання та думки поважають, а він – цінний опонент. Не скупіться на похвалу, якщо вона доречна. Це буде додатковим стимулом до дії. Тільки намагайтеся уникати пафосних висловлювань.

 

 

 

                                                  8. Не намагайтеся наказувати та керувати.

Точно поставленні запитання ефективніше вплинуть на діалог, ніж наказовий тон. Завдяки ним ви виявите свій інтерес до опонента та змусите його увімкнути творче мислення для пошуку відповіді. Питання — це вияв поваги, що автоматично викликає прихильність до вас.

9. Тренуйте красномовство.

Якщо ви хочете, щоб вашим ідеям слідували, навчіться говорити красномовно, лаконічно та натхненно. Зверніть увагу на прийоми журналістів і маркетологів. Попрацюйте з уявою слухача, навчіться підносити інформацію спокійним, але впевненим голосом, чистою вимовою та не забудьте додати декілька жартів або прикладів із життя для розрядки.

 

 

 

 

 

 Відтепер, дотримуючись цих простих правил, ви можете сміливо підкорювати нові вершини міжособистісних комунікацій, знаходити друзів і налагоджувати стосунки в колективі. А загалом, ставтеся до інших так, як хотіли б, щоб ставилися до вас.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар